dimarts, 22 de juny del 2010

Tasik Chini i Kuantan

Ja és divendres, i per variar, encara no he fet plans per el cap de setmana, així que toca buscar algun lloc on anar: Singapur serà l'objectiu. Quan ja està tot mirat i remirat, i em descideixo a comprar un bitllet d'avió, m'adono que no es poden comprar amb menys de vint-i-quatre hores d'antelació. La única possibilitat és aixecar-se ben dora al matí -que el bitllet econòmic surt a les 7- i comprar el bitllet a l'aeroport. Posso el despertador a les 5, i em preparo per matinar.
Dissabte, 5 de la matinada -o nit, segons els anims- sona el despertador, i les idees del dia anterior comencen a desfer-se. I si no puc comprar el bitllet? Haig de fer una hora de tragecte, per res? millor segueix dormint i ja pensarem un pla alternatiu quan surti del sol. I deixa de donar'hi voltes que encara és de nit!

Així que m'aixeco, ja amb el sól ben amunt, en busca d'un plà. Com que ja he anat al sud, cap a Melaka, i cap al nord -Cameron Highlands i Ipoh-, ara toca cap a l'est. I dit i fet, a la guia surt un llac, el Tasik Chini, que el pinta molt bé. Després d'unes dues hores d'autopista -amb trams de caravana, evidenment-, em desvio per caminets, que passen entre cases de fusta. Fins i tot, haig de frenar després d'un revolt, que un grup de cinc micos estan parat al mig de la carretera.
Arrivo al llac, i sí, es maco, però, que hi faig ara aquí? No hi ha cap caminet per fer una volta, ni res semblant. M'apropo a un petit moll, on hi descansen algunes enbarcacions. M´ho quedo mirant, i malaios em pregunten si em vull apuntar amb ells a fer una volta per el llac, repartint costos clar. Així que, m'assec amb dos nois i una noia, aproximadament de la meva edat, a voltar per el llac.

En acabat, els nois estan força encuriosits, i em diuen que no hi ha res a fer al llac, que si vull puc anar amb ells a la seva ciutat i me l'ensenyaran. Veient que en el llac no hi tindria gaire a fer, i que companyia local sempre es entranyable, m'apunto a la seva oferta.
Encara una estona més de cotxe i arribo a Kuantan. Ens apropem a uns hotels, però estan plens. -Les vacances escolars- em comenten. -Deuen estar tots els hotels plens. Si vols, i no et fa res, et pots quedar a casa nostra-. Així que acabo passejant per la platja amb dos nois de Kuantan, i dormint a casa seva. Qui m'ho hauria de dir.
Al matí, m'apropo un altre cop a la platja per fer unes cabussades i refrescar-me. La platja es força maca, i a més, al ser a la costa est, l'aigua és neta. Refrescat, busco un lloc on anar, i la guia em recomana Pekan. Quaranta minuts més de cotxe, i ganes de carregar-me tota la seu de la Lonelly Planet és practicament l'únic que en trec. Una volta ràpida, i cap a casa, que falta gent.








View Malasia in a larger map

Recomanem el nou buscador cercador de bolets Boletus. També és una aplicació per mòbil Android, Iphone, Ipad, etc
Boletus the new mushroom search engine, also available for Android, Iphone and Ipad.

1 comentari:

  1. Si es que la guia que mola és l'altre no la lonli pop ;)) molt be home valent continua descobrint moni enviant cròniques i ...si els dijous vas a fer birres t'hauràs d'organitzar el caps de setmana al dimecres!!
    Jo per una bona comissió t'organitzo el cap de setmana XD, escolta existeix sant joan per aquesta banda del món?¿ Doncs serà un dia més que et donaran de vacances no?¿?¿ jeje

    ResponElimina